Michelangelo - Adem'in Yaratılışı 1

Michelangelo – Adem’in Yaratılışı

Bu yazı 1 yıldan fazladır güncellenmiyor. Bilgilerin halen geçerli olup olmadığını kontrol etmenizi öneririm.

ademinyaratılışısimpson

Ben şahsen çok şaşırdım belki sen de şaşırırsın bu bilgiye. Michelangelo

‘nun Adem’in Yaratılışı eserini bilmeyen yoktur. Yalnız bu eserde hep insanlar parmaklara, dokunmakla dokunmamak arasındaki o görüntüye odaklanır genelde, sonra tanrı figürü, sonra Adem filan gider.

Benim bu zamana kadar atladığım bir nokta varmış, onu öğrendim dumur oldum.

Bizim miko eseri yaparken tanrının bulunduğu kısmı bir oval içerisine almış, aşağıda görüldüğü gibi. İşte o beyni temsil ediyormuş. Geniş baktığınızda farkedeceksiniz. Yani tanrı kavramını aslında insanın kendi beyninde ürettiğine gönderme yapıyormuş. Zaten o Adem’in elinin Serdar Ortaç modunda bir iplemezlikte duruşundan anlamam gerekirdi ya neyse. :D Dikkat et bir de gerçeklik bağlantısı yok, temas etmiyor eller.


Adamdaki cesarete bak, tanrıya ibadet için yapılmış bir yerin tavanına tanrı yok, aslında o senin beyninde mesajı veriyor. Bu rönesans aydınlarının kafasından istiyorum lan, milleti kazanlarda katrana buluyorlar, parça pincik edip kuşbaşına çeviriyorlar adam tutmuş ne yapmış. Arkadaşım işte zeka böyle bir şey ya, hayran kaldım bunu öğrendikten sonra.

ademin yaratılışı

 

Kime güvendin de yaptın bunu bilmiyorum ama sanatın kralını yaptığın açık sevgili dostum Miko! Bir de millet bunu Kitab-ı Mukaddes’teki Yaratılış bölümde bahsedilen tanrının üflemesi olarak düşünmüş, tanrı nereden üflüyormuş ben anlayamadım, üflediği filan yok. Melekler, Tanrı filan hepsi beynin içinde duruyor işte.

Hayır beyin değil o diyecek varsa da şuna baksın derim.

ademinyaratılışı2

 

Miko da Da Vinci gibi manyağın tekiymiş, kadavraları inceler, organları elleriyle mıncık mıncık edip anlamaya çalışırmış. O dönemde bu abilerin beynin yapısını bilmesi normal yani, hiç öyle ne bilsin la elin rönesan aydını beynin yapısını demeyin.

Şöyle bir bakın isterseniz

ademinyaratılışı3

 

Hadi diyelim yanılıyorum, yine de bu eserin bize verdiği en büyük mesaj net olarak Nasıl bakıyorsan öyle görürsün olmalı. Bir beyin eserin tüm anlamını tersine çevirdi.

Kurban olurum ya, hastasıyım böyle zeki insanların. :D

İşin ilginci Papa filan başını her kaldırdığında Miko yukarıdan nanik yapıyor onlara :D dfasldşkfjs

Neyse, gittim ben. :)

5 Comments

  • Abdullah Birisi

    01 Şubat 2015 at 23:44

    Yalnız o, bariz açık bir şekilde kalp. Beyinle alakası yok. Senin de monte ettiğinde görüldüğü üzere beyin değil o. Bir de kalp şeklini yerleştir, sonra bir daha bak. Bu arada, şeyh uçmaz mürid uçurur.

    Cevapla
  • Erol

    01 Nisan 2016 at 10:46

    Oradaki dokunuşun temsil ettiği şey; gözlemci ve gözleyen olduğunu düşünüyorum. Ra nin gözü sembolü de aslında talamus ve epifiz bezini işaret eder. Epifiz bezi yani Semavi dinlerde 3.göz ve ya kalp gözü olarak bilinen İngilizce de “pineal gland” (kozalaksi bez) ki gerçekten bir kozalaga benzer. Hatta Vatikan in ortasında iki yavuz kuşu ve ortasında bir kozalak vardır, papa nin asasinda ve hatta budanın heykeline bakarsaniz saçları yerine kozalaksi bir desen vardır. Epifiz sembolüdür hepsi. Ruh dediğimiz kavram aslında beynin bu bölgesinde bulunur. Eski Uygarlıklar bunun bilincindeydi ve suan günümüzde pek sözü edilmemesi rastlantı değil. İnternette epifizle ilgili birçok kaynak var iyice araştırıp paylaşım yapmak gerekiyor zira önemli konular. Tanrı dediğiniz kavrami size öğretilen şekilde algılamaya devam ettikçe ve gök yüzünde ak sakallı bi dede tanrı aradıkca gerçek anlamından uzaklasmis hiç bir manası olmayan sadece kendi bilgi ve yorumlarınızi ortaya attığınız bu tarz bulanık bilgiler üretmeye devam edersiniz. Bununda kimseye bi faydası olmaz.. resimdeki metaforik anlatım yukarıda özet geçtiğim konuları detaylı bi şekilde araştırıp ve icsellestirip o şekilde yorumlamak gerekir diye düşünüyorum.

    Cevapla
    • Varol AKSOY

      03 Nisan 2016 at 22:51

      Ruh konusuna değinmişsiniz şehir efsanelerini referans alarak, bu benim en takıntılı olduğum konulardan biridir. Siz bizzat, kendinizden son derece emin olarak, adeta binlerce bilimsel makale okumuşçasına ruh denilen kavramın beyinde yer aldığını iddia ediyorsunuz.
      http://www.evrimagaci.org/makale/96 Şurada bu konunun bilimsel bir açıklaması mevcut. Okuyamam, zamanım yok diyorsanız sayfa içerisinde CTRL+F kombinasyonu ile "epifiz" diye aratırsanız; bir kez bile geçmediğini gözlemleyebilirsiniz.

      Ben ruhun varlığı ya da yokluğu konusuna girmek istemiyorum, zira bu konuya derinlemesine vakıf değilim ama beyinde yer alan bir maddeymişçesine savunulmasını komik bulmak için çok derine inmeye de gerek yok sanıyorum. Ayrıca tanrı kavramını ak sakallı dede şeklinde çizen ben değilim, bakınız yukarıdaki eserde zaten ak sakallı kişi tanrı olarak resmedilmiş. Tanrının konumu konusunda şikayetinizi bana değil, Michelangelo'ya iletmeniz gerekmiyor mu? :)

      Zaten yazı dilimden anlaşılacağı üzere ben ortaya bilimsel bir gerçek değil, kendi abuk sabuk dünyamdan yansımalar şeklinde vasat bir metin bıraktım. Esere bu gözle baktım, daha eğlenceli buldum, eğer öyleyse zekasına ve cesaretine bin kat hayran kalınabileceğini dile getirdim.

      Yine de görüşünüzü bildirdiğiniz için teşekkür ederim.

      Cevapla

Bir cevap yazın